fredag 18 juli 2014

Syndikalistdröm med Ewert Ljusberg

Denna dröm hittades nedskriven på en lapp:

Två gamla syndikalistiska orter kan nås med hjälp av en vandringstur över bergen. Jag och Ewert Ljusberg och en kvinna går mot dem och pratar med varandra. Vägen till toppen av berget ner mot dalen på andra sidan är full av toppiga stenar, men jag glidflyger över dem på egna vingar nerför hela vägen som en skidåkare utan skidor.Jag konstaterar att backen skulle bli fantastisk om man sprängde bort stenarna. I bilen tillbaka, bort från orterna gråter jag över att syndikalismen har gått förlorad - i dessa orter som alla andra, även om syndikalismen var mycket stark där förr i tiden.

Jag bor i källaren till Ewerts hus. Det snöar in genom ett öppet fönster på våningen ovanför som inte riktigt går att stänga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar