onsdag 30 juli 2014

Religiös neutralitet i Mellanöstern

Jag tror det är dags för mig att göra ett uttalande för att visa på min neutralitet i den religiösa konflikten i Mellanöstern.

Jag vill därför framhålla att samtliga tre abrahamitiska religioner är ute och cyklar på samma  monoteistiska, trehjulade tandem. Det finns ingen Jahve som lovade judarna något heligt land, det finns ingen kristen Gud som sände sin enfödde son till oss på det att var och en av oss som tror på honom må ha evigt liv och det finns ingen Allah som genom änglars försorg skickade bud till Muhammed om att låta koranen nedtecknas.

Jag vet detta, eftersom jag är Brahman och till mig kommer alla religiösa tankar för att dö, varpå jag med mitt allseende öga skingrar dem till tunna slöjor av rök. Och jag skriver inga böcker, jag sänder inga söner och jag bortskänker inget land. Istället tar jag ifrån er allt ni inte har och ger er i utbyte det ni redan äger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar