onsdag 18 mars 2009

Bok-SM

Något skall kanske sägas här om Bok-SM. Till vänster på denna sida finns en länk till början av en bok jag har lagt ut på sajten www.kapitel1.se. Där kan författare lägga ut hela eller delar av alster de vill visa upp och få kommenterade av andra. Om man vill kan man anmäla sig till Bok-SM, där ett par hundra författare tävlar om att få ett kontrakt på Piratförlaget.

Idén till boken, eller snarare bokserien, jag skriver på föddes för mer än tio år sedan. Jag började formulera mina livserfarenheter och tankar som en Science Fiction-berättselse som från början kom att spela på skillnaden mellan västerländskt och österländskt tänkande, vilket med tiden har kommit att handla om polariteten mellan mystik och vetenskap. Mycket av det jag tänkte skriva om har redan hänt på ett eller annat sätt, som den tilltagande paniken i klimatfrågorna, den ökade satellitövervakningen, terrorismen och oljekrigen i Irak. Med tiden har det jag skriver istället börjat gå på djupet och handla mer om människans innersta och hennes personlighetsutveckling. För mer tankar kring mitt skrivande, återkom senare. Biblioteket stänger strax.

4 kommentarer:

  1. Välkommen till bloggvärlden!
    Hörde att du gjorde fantastiskt ifrån dig på mötet ang. skolorna! Gött att höra!
    /Anna i Vimle

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du bloggar! Ska hålla lite koll på dig men är för dum i huvudet för att läsa din bok. Hoppas det är övergående...Min dumhet alltså.

    SvaraRadera
  3. Skvallret kom från vännerna i vår by :-)

    SvaraRadera