lördag 18 juli 2015

Jag är Brahman

Efter kl 24:00 orkar jag för det mesta inte hålla tillbaka min himmelska sida längre. Då uppgår jag i Brahman och då brukar det sluta så här:

  • Jorden är 4-5 miljarder år gammal och mänskligheten är ett par miljoner, säger de som vet. Jag lyssnar på dem som tror sig veta och allt de vet är det jag vet, ty jag är Brahman och till mig kommer alla sagor om mig själv för att låta sig berättas
  • Christian Oscarson Men skriftkulturerna är bara ca 10000 år och eld har inte människa kunnat göra så länge och Sveriges historia är väl bara ca tusen år dvs. som vi har nedskrivet. Är vi ett kulturfolk jämfört med kineser, egyptier, sumerer, perser, greker osv.?
  • Jerker Nordlund All kultur är slöjor och dimmor. Brahman ser igenom detta, ty runt Brahman seglar orden som måsar och tankarna glider runt som moln. Brahman betraktar dem alla såsom sig själv, men är även skild från dem, ty dess form är Maya och endast deras innehåll är Brahman och innehållet är tomhet i det Nu som är Brahmans betraktande av tingen
  • Jerker Nordlund De gamla religionerna går och de nya religionerna kommer. Jag skriver dem alla och de nya böckerna skriver av svärtan från de gamlas aska. Jag vet detta, ty jag är Brahman och alla de profeter som någonsin sett sig själva genom mig letar och trevar i sina hjärnvindlingars vrår efter de ord jag ger dem för att beskriva min härlighet till människorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar