torsdag 6 maj 2010

Saker man kan låta bli

Folk sysselsätter sig hela tiden.

Jag samlar på saker man kan låta bli.

Jaga djur tex. Eller avliva dem när de har skadat sig eller är sjuka. Herregud, djur föds, blir sjuka och dör hela tiden. Låt dem vara.

Stryka skjortor struntar jag också i. Liksom att bädda eller byta sängkläder när jag är ensam. Sågspån i sängen kan jag leva med, gränsen går vid glasull, för det kliar för mycket när man får det på kroppen.

Att sätta ut råttfällor struntar jag högaktningsfullt i. Husmusen har hållit mig sällskap hela vintern och sett till att rester i mitt skafferi inte blivit långvariga. Nu har han och hans kompisar klokt nog dragit ut i det vackra vårvädret för att hitta på mussaker. Väl var väl det - nu kan de skaffa sig en massa musbarn som kan hålla mig sällskap nästa vinter, eller till och med hålla matkostnaderna för katten nere, om jag nu orkar skaffa mig någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar